ilonavanaert.reismee.nl

Settling in

Hallo daar!

Ik schrijf vandaag vanuit mijn eigen appartementje, met een prachtig uitzicht op de wolkenkrabbers van Sydney (zie foto's)! Ik heb nog niet zoveel foto's gemaakt, ik heb er nog geen tijd voor gehad. Binnenkort zal ik wat foto's maken die ik kan publiceren.

Mijn eerste week hier is voorbijgevlogen. Hier een korte samenvatting:

Jenifer (hostmom) is me zondag op komen halen in het hostel. Ik zal jullie even voorstellen aan mijn hostfamily:

Jenifer (Jen) is de moeder en regelt hier alles. Ze is heel aardig en altijd moe (tja.. drie jonge kinderen...).
Christian (Chris) is de vader en heeft een eigen bedrijf. Hij maakt reclames voor onder andere Playstation. Hij is niet heel vaak thuis, maar hij probeert er te zijn als de kinderen naar bed gaan.
Maximilian (Maxi) is 4,5, oftewel bijna 5! Hij is gek op dinosaurussen, auto's en vliegtuigen. Hij is een groot fan van al zijn leraren op Kindy (kinderdagverblijf). Toen Jen hem vertelde dat ik ook een leraar ben, werd ik zijn nieuwe heldin, haha!
Mila (Missy) is 2 en is een echt prinsesje, o sorry, ik bedoel feetje. Ze is gek op poppen en dieren en kan soms een beetje een diva zijn.
Haar tweelingbroer Oscar (Oscie, Occo) is een echt schatje dat gek is op dinosaurussen, dieren en hij klimt overal op (en valt ervan af).

Zondag heb ik ook Alessia ontmoet, zij zit op dit moment in het vliegtuig terug naar huis. Alessia is Italiaans en ze heeft me deze week alles geleerd wat ik moet weten over de kinderen en het werk. Ook al vond ik haar heel aardig, ik kon niet wachten tot ze weg ging zodat ik in het appartement kon. Het appartement is echt geweldig, voor diegene die het wil zien, ik zeg Skype!

Maar goed, zondag zijn we naar het park gegaan en hebben we heerlijk gegeten. Maandag zijn Jen, Alessia en ik met de kinderen naar de dierentuin in Sydney geweest. Ze noemen het: Taronga Zoo, the zoo with the view. Dat is omdat je een super uitzicht hebt op Sydney daar (zie foto's)!

Oscar wilde in de dierentuin constant naar de apen, Mila heeft de hele dag haar knuffelhond vastgehouden. Drie keer raden wat ik voor de tweeling had gekocht: Een knuffelaap en een knuffelhond :) Maxi werd helemaal gek toen hij zijn cadeau opende. Ik had voor hem een op afstand bestuurbare auto van Cars gekocht, ik werd zijn aller- aller- allergrootste heldin toen hij dat zag (voor zolang het duurt)! Jen en Chris waren ook blij met hun speculaaskoeken, dus de cadeaus waren een succes (met dank aan Nicky!).

Op dinsdag, woensdag en donderdag heb ik de dag doorgebracht met Alessia. Op dinsdag en woensdag gaan de kinderen naar Kindy en op donderdag is de tweeling thuis met mij. Op vrijdag is Jen thuis. Ze neemt Maxi dan mee naar zwemles en 's middags komen de ouders van Jen (Robyn en Peter) om te helpen. Robyn en Peter zijn geweldige mensen, ik zal zeker genieten van de vrijdagavond als ik blijf eten! Zaterdag zijn we naar het museum geweest. Museum? Is dat niet wat saai voor 2-jarigen? Er waren dinosaurusbotten daar, dat zegt genoeg toch? :) Normaal gesproken zou ik niet op zaterdag werken, maar aangezien ik toch nog in het huis sliep, kon ik mee.

Morgen begint mijn eerste echte werkdag, iets waar ik naar uit kijk en tegelijkertijd een beetje eng vind. We zullen zien hoe het gaat! Ik weet niet wanneer er weer een blog volgt, jullie zien het wel verschijnen ;)

BTW: ik heb alles rondom mijn telefoon geregeld dus vanaf nu heb ik weer whats app en alles!

Kisses & Cheers!

Ilona

P.s. Jen wordt in oktober 40 en ik wil graag een cadeautje voor haar kopen, iemand ideeën?

Reacties

Reacties

Marie-José Jaspers

Hey Ilona,
Fijn om te lezen dat je eerste ervaringen met Australië en het gezin zo positief zijn. Ook je foto's zien er geweldig uit. Erg leuk om je belevenissen via je blog te kunnen volgen. Ik kijk nu al weer uit naar de volgende!
Groetjes, succes en vooral: geniet!
Marie-José

els* bullens

Leuk om zo te lezen wat voor ervaringen je nu erbij hebt! Voor een 40 jarige denk ik dat foto's van de kids samen altijd wel leuk is! Heel veel groetjes van Els*. (Ik heb trouwens al een bult op mijn voorhoofd van een shuttle van Rein!)

Linsey

He Ilona, leuk om je verhalen te lezen! Helaas van de week gemist op Skype bij Nicky. En je mag inderdaad wel meer foto's plaatsen ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active