ilonavanaert.reismee.nl

Hooggeacht bezoek!

Hallo!

Zo, eindelijk eens tijd om een blog te schrijven! En dat om middernacht (ik ben aan het babysitten). De afgelopen twee weken heb ik per week zo'n 50 uur gewerkt, vandaar dat ik geen tijd had voor een blog. Maxi begint donderdag op school, tot die tijd heeft hij dus vakantie. Vandaar dat ik zoveel moet werken.

Jullie willen natuurlijk alles weten over mijn tijd met mama en Kevin, maar als ik dat allemaal in dit blog moet schrijven, zijn jullie over een maand nog niet klaar met lezen :P. Daarom beschrijf ik hieronder de hoogtepunten. Ik heb ookfoto's in een map gezet, het zijn er alleen nogal veel.. Het is ook niet makkelijk om een selectie te maken uit een kleine 1000 foto's :P.

In de eerste week dat mama en Kevin er waren, hebben we vooral de bekende plekken bezocht. Denk aan de Harbour Bridge, het Opera House, de Botanische tuinen (wat Kevin en mama vooral heel mooi vonden), Bondi Beach. En in de eerste week was het natuurlijk oud en nieuw, waarbij we het beroemde Sydney vuurwerk hebben kunnen bekijken. Op 1 januari zijn we naar Sealife gegaan, waar mama en Kevin ongeveer een half uur bezig zijn geweest met het maken van een foto van een haai. Maar niet zomaar een haai, deze haai had een bloemetjesprint op zijn huid... Dat zijn niet de enige beestjes die we gezien hebben. We zijn ook een dagje naar de dierentuin gegaan en mama en Kevin zijn op een van mijn werkdagen kangoeroes gaan voeren. Jazeker, onze dagen zaten vol!

Een van mijn hoogtepunten was de trip naar de blue mountains. Dit berggebied ligt ongeveer 2 uur met de trein buiten Sydney. 's Ochtends om half 7 zaten we al in de bus en we waren er dan ook redelijk op tijd bij. Ik was er zelf nog niet geweest, dus voor mij was deze trip nieuw. Wat een pracht en praal! Torenhoge bomen, prachtige rotsen en we hebben een waterval gezien die bestond uit verschillende stukken. Sommige mensen zeggen dat de blue mountains hun naam danken aan de blauwe gloed die van eucalyptus bomen af komt, anderen zeggen dat het iets te maken heeft met moleculen en nog wat dingen die ik niet snap. Ik kies voor de eucalyptus verklaring ;)

De prachtige blauwe gloed van de blue mountains konden we de volgende dag weer zien, want we stonden bovenop de harbour bridge! Dit was het cadeau dat Jen en Christian aan mij hadden gegeven voor mijn verjaardag. Het cadeau werd alleen maar beter toen mama en Kevin besloten met mij mee te gaan! Wauw, wat een uitzicht! En wat een boel treden! Onze voeten hebben zo'n 1400 treden aangeraakt, bizar! Maar eigenlijk was de klim heel makkelijk, in onze groep zat een wat oudere man die ook prima mee over kon. Op het hoogste punt van de brug stonden we op 134 meter boven zeeniveau. Van daaruit had je een prachtig panorama uitzicht over de stad.

Natuurlijk hebben we nog veel meer gedaan. We hebben hele wandelingen gemaakt (ik heb nog nooit zoveel gelopen!), we hebben dingen bezocht, we zijn verbrand op het strand, we hebben gegeten. Voor je het weet is het echter alweer voorbij en moet je afscheid nemen. Dit viel mij best zwaar. Ik heb het hier heel erg naar mijn zin, maar afscheid nemen van iemand die terug naar je thuis gaat is gewoon heel moeilijk. Mila had die middag gezien dat ik wat verdrietig was, vandaar dat ze een bosje rozen voor me had gehaald. Zo lief! Die kinderen slepen me hier wel doorheen!

Nog iets waar ik me de afgelopen week mee bezig heb gehouden, is het plannen van mijn reis. Ik weet dat ik gezegd had dat Manon en ik samen zouden reizen, dit gaat helaas niet door. Manon vertrekt iets eerder dan ik bij haar hostfamily en heeft net wat andere plannen. Daarom hebben we besloten apart te gaan reizen. Zo gezegd, zo geboekt! Op zaterdag 9 mei vlieg ik van Sydney naar Cairns om vanuit daar een gedeelte van de oostkust te bezichtigen. Dan vlieg ik naar Alice springs om de outback te verkennen onderweg naar Adelaide. Daar ga ik met wilde dolfijnen zwemmen (!!!!!!!!!!). Vanuit Adelaide vlieg ik naar Auckland (Nieuw-Zeeland) waar ik nog een kleine maand met een bus mee rond ga reizen. Op zaterdag 4 juli kom ik aan in Sydney. Ik zal dan nog een paar dagen bij mijn familie verblijven. Waarschijnlijk vlieg ik op maandag 6 juli terug naar Amsterdam, ik zal dan op dinsdag 7 juli daar aankomen. Dit laatste is echter nog niet zeker, de vlucht moet nog vastgezet worden.

Wauw, jullie zijn weer bijgepraat! Over 5 maanden en 13 dagen zijn jullie mij weer! (ik realiseer me net dat ik hier al bijna 5 maanden zit, dat betekent dat ik bijna op de helft ben! Time flies!)

X en Cheers!

Reacties

Reacties

ellie kools

Weer een mooie blog Ilona! En prachtige foto's!

Anita van Aert (mama)

We hebben inderdaad een fantastische tijd gehad daar bij jou in het verre Australie.
We hebben genoten van elkaar en van de vele bezienswaardigheden en de mooie natuur daar.
Geniet nog van de tijd die je nog hebt bij je gezin en straks ook van je reis.
Groetjes en dikke kus mama

Laura

Fijn om te horen dat je zo genoten hebt met je mama en Kevin! Kan me voorstellen dat dat afscheid heel moeilijk was inderdaad! Gelukkig zijn ze zo ongeveer op de helft langsgekomen, dan weet je voor je gevoel ook hoe lang het duurt voor je ze weer ziet!

Ga je nu het hele stuk alleen reizen dan? Twee maanden is wel lang nog! Wel supertof dat je al een beetje weet hoe en wat!

Hier is vandaag weer sneeuw gevallen, just so you know!

Liefs Laura

oma

hoi Ilona mooi wat je weer geschreven hebt geniet er van groetjes Oma

mieke

waaaaaaw. super t is genieten tot in de top. je mama(das al superdesupper) en je broer, de natuur, het gezin en de ausies. ilona wat is het volgende? het genieten is grandioos. toppie.

els*

groetjes xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active