ilonavanaert.reismee.nl

Here I am!

Hi there!

Ik ben er! Wauw, wat voelt dat vreemd zeg! Na de eerste twee dagen ben ik al best wel gewend aan Sydney (het deel dat ik gezien heb tenminste). Iedereen spreekt je hier aan met: Hey, how are you? En dan wachten ze oprecht op een antwoord. Ook zegt iedereen sorry als ze tegen je aan lopen en maken ze tijd voor een praatje. De mensen hier zijn dus echt veel minder met zichzelf bezig dan in Nederland.

Het vliegen was op zich wel oké. In het vliegtuig van Dubai naar Sydney zaten heel wat ouders met hele jonge kinderen, dat was soms vervelend. Maar voor de rest heb ik heel wat films kunnen kijken en ook een paar uur kunnen slapen. Er werd van tevoren gezegd dat de douane hier heel streng is, ik heb er niks van gemerkt! Ik moest mijn paspoort laten zien, ik kreeg een stempel en toen mocht ik mijn koffer ophalen. Toen ik voorbij de douane was, had ik het gevoel dat ik er maar 2 minuten over had gedaan (uiteindelijk duurde het 30 minuten voordat ik buiten het vliegveld stond, dus dat is best snel!).

Vandaag ben ik er trouwens achter gekomen dat bellen, smsen en internet hier super duur is. Ik heb gisteren 20 dollar op mijn prepaid simkaart gezet (abonnement is geen optie, die moet ik minstens 1 jaar aanhouden), dat geld is nu al op! Dus vanaf nu geen mobiele gegevens meer, alleen whatsapp via Wifi. Mocht je in contact willen komen met mij, stuur gewoon een mailtje of Facebook berichtje. Ik heb namelijk Wifi in het hostel, maar whatsapp werkt daar niet op. Of stuur een smsje, die komen wel aan ;) Vanaf volgende week heb ik Wifi bij mijn host family.

De oriëntatie was trouwens wel oké. Er werd niet echt iets gezegd wat ik nog niet wist, maar het is vooral fijn dat je een simkaart en bankrekening krijgt, dan hoef je dat niet zelf uit te zoeken. En het is fijn dat ik nu een paar nachten in een hostel doorbreng, dan kan ik een beetje bekomen van mijn jetlag en Sydney alvast bekijken (echt een mooie stad, zeker de moeite waard!)

Nou, dit was het wel voor nu. Morgen ga ik misschien naar Bondi Beach, dat ligt aan het weer. Zondag ga ik naar mijn host family en maandag begint het harde werken :)

Cheers!

Reacties

Reacties

tante Annelies en ome Peter

Hoi Hoi
Leuk je eerste ervaring met Australie te kunnen lezen op je eigen weblog we hopen dat je er een erg leuke tijd tegemoet gaat .

Fam. Mutsters

Hoi Ilona.

Fijn dat we zo alles kunnen volgen.
Hele fijne tijd en we houden contact.

Groetjes.
Fam. Mutsters.

Laura

Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Heb je veel last van je jetlag? Binnen een half uur buiten is echt heel snel idd! Meestal ben je die tijd alleen al kwijt voor het ophalen van je koffer!

Liefs Laura

oma

Leuk dat ik je berichtjes kan lezen.
Geniet ervan en veel succes bij je kroost.

Groetjes oma

els* bullens

Hello, down under. Greatings from Zundert-city!

Ilona

Bedankt voor de lieve en leuke reacties allemaal :)

Tante Jose

Ilona

Blij te horen dat alles zo vlot is gegaan. Geniet ervan en heel veel succes bij jouw nieuw gezinnetje.
Groetjes tante Jose en ome Luc

Johan en Annemieke

Hoi Ilona,
Fijn om te horen dat alles goed is gegaan.
Wij vinden het super knap dat je dit avontuur bent aangegaan!!!

Hier in Zundert is alles goed.

Veel plezier en werk ze bij de kids.

Groetjes van de van Aerttjes uit de berkenring

Linsey

He Ilona,

We zijn benieuwd naar je volgende verhaal. Hoe is je eerste werkdag verlopen?

jozef en marian

hoi Ilona,
fijn om te horen dat alles goed is gegaan. we zullen je blijven volgen hier op je website .
mooie fotos heb je al gemaakt .
we wensen je nog veel werk plezier bij de kidss.
hier in zundert is alles goed

groetjes van jozef en marian van aert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active