ilonavanaert.reismee.nl

time flies when you're having fun!

Oeps, als ik mijn laatste blog terug lees, schrik ik wel een beetje. Is het al weer zo lang geleden dat ik iets van me heb laten horen? Wat vliegt de tijd zeg! Komende donderdag zit ik hier al 4 weken!

Ik heb ook zoveel leuke dingen meegemaakt, nu al! Laat ik bij het werk beginnen.

De eerste twee weken zijn prima verlopen. De kinderen zijn al zo goed als gewend aan mij en ik ook aan hen. Afgelopen maandag had ik even een moeilijk momentje. De kids lagen op een bed met elkaar te knuffelen, super schattig! Totdat Mila opstond en haar evenwicht niet kon bewaren. Ze viel achterover van het bed af, waar ik natuurlijk heel erg van schrok! Gelukkig viel ze niet op haar hoofd en was er niks aan de hand, behalve dat ze geschrokken was. Ik besefte me wel nog maar eens dat een ongeluk in een klein hoekje zit!

Voor de rest zijn de kinderen super. Ik was deze week een treinrails aan het bouwen met Maxi, toen hij vanuit het niets zei: I love you! En Mila kwam maandagochtend toen ik binnen kwam op me af stormen om me een knuffel te geven, zo leuk! Vijf minuten later zijn ze dat weer vergeten en zeggen ze bij wijze van spreken dat ze me haten, maar dat moet je maar niet persoonlijk opvatten volgens Jenifer, dat doen ze bij iedereen. Dat snap ik ook wel, ik wil ook niet dat mensen tegen mij zeggen dat ik me aan moet gaan kleden als net de trailer van de nieuwe Planes film op tv is! ;)Oscar is soms nog iets lastiger, maar hij was ook ziek deze week. Komt goed!

Vorig weekend heb ik ook een leuk weekend gehad. Vrijdagochtend heb ik met Sylvia (au pair, oorspronkelijk uit Breda) afgesproken dat ze 's avonds naar Sydney zou komen en bij mij zou blijven slapen. Dat was gezellig. De volgende dag zijn we naar het centrum gegaan en daar hebben we Manon ontmoet (ook een Nederlandse au pair). Dat was echt super gezellig! We zijn naar het opera house gegaan en daarna zijn we gaan lunchen. Helaas werd Sylvia ziek, dus ze ging naar huis. Manon en ik hebben vervolgens nog 2 of 3 uur heerlijk gekletst, was echt gezellig! Op zondag had ik een cursus over het omgaan met allergiën en hoe ik een epipen moet gebruiken. De cursus heeft ervoor gezorgd dat ik nu een stuk sterker in mijn schoenen sta! Laat die noten en eieren maar komen (toch maar liever niet...)

Dit weekend was echt geweldig! Vrijdag ben ik naar een meet en greet gegaan, daar heb ik een Nederlandse en Duitse au pair ontmoet. We zijn met zijn drieën door Sydney gaan wandelen, was gezellig. De volgende dag ben ik met hen, Manon en nog een Nederlandse au pair naar Morisset gegaan. Het was een treinreis van 2 uur en daarna nog drie kwartier lopen, maar dat was het zeker waard. WANT: ik heb kangoeroes geaaid en gevoerd! Dat was zo geweldig. Zodra ze het eten zagen dat je bij je had (uiteraard alleen natuurlijk eten), kwamen ze op je af gehopt! Ze kwamen letterlijk tot op vijf centimeter van je gezicht! En zacht dat ze waren! Echt een geweldige ervaring, dat zal ik nooit meer vergeten!

Manon moest die avond babysitten en ze vroeg of ik mee wilde. Ik heb bij haar gegeten, film gekeken en uiteindelijk ben ik ook maar blijven slapen. Ik vind het heerlijk hoe spontaan dat gaat! Ook al had ik niet eens lenzenvloeistof bij me of een tandenborstel, toch lekker doen! (En de hostmom van Manon had lenzenvloeistof, dus dat scheelt). Het eten was ook superlekker, maar wel een beetje onverwacht. Ik keek namelijk naar mijn bord met pasta en wat zag ik daar, octopus! Haha, dus ik heb nu octopus op! En blijkbaar ook mosselen, maar dat realiseerde ik me pas nadat ik mijn bord leeg had. Ik dacht dat het kip was :P

Vandaag ben ik met Manon naar de Maze Runner gegaan, zeker een goede film! En daarna hebben we pizza gegeten. Toen ik thuis kwam, bleek het licht het niet te doen, dus heb ik Christian (hostdad) maar gebeld (nadat ik mijn wekelijkse Skypegesprek met thuis had gedaan natuurlijk!) Christian kon het ook niet oplossen, dus nu heb ik alleen twee schemerlampjes die mij licht geven. Maar zoals de Aussies hier zo terecht zeggen: No worries!

Zo, wat een verhaal zeg! De foto's moet ik allemaal nog een beetje uitzoeken, maar ik zal er hopelijk deze week wat posten. En anders kun je ook een aantal foto's op mijn Facebook zien!

See ya!

Reacties

Reacties

Marie-José

fijn om te lezen hoe fantastisch dat je het hebt, Ilona! Je enthousiasme spettert van je verslag af; super! Hier verder ook alles oké. De school is sinds vrijdag verhuisd en morgenochtend mogen de kinderen hier starten. Spannend hoor. Als je weer terug bent kom je maar snel een keertje kijken! Heel veel groetjes uit Nederland.

Linsey

Jeeejj, weer een nieuw verhaal :D. Super leuk om te lezen wat je allemaal voor fantastische dingen onderneemt buiten het werk. En die Kangoeroe foto's zijn zo leuk!

els*

Jij staat echt wel steviger in je schoenen, geweldig wat je allemaal doet en fijn dat je in de weekenden samen bent met andere au-pairs. Yes; don't worrie, be happy! (Hier al een wedstrijdje gespeeld in onze nieuwe badmintonshirts en helaas niet alle winstpunten behaald maar wie weet komt dat nog wel.) Vele groetjes daar: ook aan jou kids en de Aussies.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active