ilonavanaert.reismee.nl

En toen was maand 1 al voorbij..

Hello!

Het is misschien een beetje een cliché, maar wat gaat de tijd snel zeg! Ik kan niet geloven dat ik hier al een maand zit! Wat ook ongelooflijk is, is dat ik nog geen moment heimwee heb gehad. Natuurlijk mis ik iedereen wel, maar via Skype kan je elkaar heel goed op de hoogte houden. Het is leuk om te horen hoe het leven in ons koude kikkerlandje doorgaat. Over ons koude kikkerlandje gesproken; bij jullie is de herfst aangebroken hoorde ik, bij mij is het volop lente! Dat betekent tussen de 25 en 30 graden, zonnetje, af en toe wat regen en vooral veel bloemen! Echt super mooi! Het vervelende aan dit heerlijk weertje is de zon, het lijkt wel of wij in Nederland een andere zon hebben dan hier. Zodra je de zon op je huid voelt schijnen, voelt de temperatuur 10 graden warmer. Dit is zonder te overdrijven!

Gisteren ben ik daardoor zelfs flink verbrand. Er was een nationale feestdag, ik weet eerlijk gezegd nog steeds niet welke. Christian zei dat het dag van de arbeid was, maar Manon had gehoord dat het Anzac Day was... Het was dus een héééél belangrijke feestdag, wat ervoor zorgde dat ik een extra dagje vrij was. Ik ben naar het strand gegaan met 1 Nederlandse (Daniëlle) en 3 Duitsers. Echt schandalig eigenlijk, dit was de eerste keer dat ik op een echt strand was in Australië! (ik ben ook naar Watson Bay gegaan, maar dat is meer een baai). Ik ben daar dus flink verbrand, dus nu blijf ik maar een beetje uit de zon.

Gisteravond heb ik voor het eerst met Manon de nieuwe aflevering van the Vampire Diaries gekeken, dat wordt een wekelijks avondje! Ook zijn we een roadtrip naar Port Stephens aan het plannen, daar kun je dolfijnen en walvissen spotten en nog vanalles doen. Het ligt op een paar uur rijden van Sydney vandaan, dus we zullen worden omgeven door natuur! We hebben afgesproken dat we dit met z'n tweeën gaan doen, andere trips zal ik misschien met grotere groepen gaan doen. Dat zie ik dan wel weer. Ik heb in ieder geval al heel veel zin in deze roadtrip!

Zondag ben ik met Daniëlle naar Sealife geweest. Dat was op zich best gaaf, maar het is geen 40 dollar waard. Gelukkig hadden wij kortingskaartjes. Je kan daar door een grote haaientank lopen, de haaien zwemmen dan op zo'n halve meter van jouw vandaan! En ze hadden heel veel Dori-visjes, wat me meteen deed denken aan de AH en de meiden van de deli natuurlijk ;)

Vrijdag ben ik lid geworden van de sportschool. Ik heb daar een uurtje gedaan alsof ik heel goed wist wat ik aan het doen was, maar ik had werkelijkwaar geen idee. Aangezien één sessie met een personal trainer bij de prijs inbegrepen zat, heb ik dat op zaterdag meteen maar gedaan. Zij heeft voor mij een heel programma opgezet en vandaag heb ik die helemaal doorlopen. Dat ging verrassend goed eigenlijk! Ik wil minimaal twee keer per week gaan sporten, dus dat ga ik doordeweeks doen!

Voor de rest heb ik deze week niet heel veel gedaan. Ik heb natuurlijk met de kids veel gedaan, maar daarvan zet ik niet teveel op mijn blog (om privacy redenen).

Vanavond komt Anka (een Duitse au pair die hier in de buurt woont) film kijken, dus ik vermaak mezelf nog wel!

Cheers!

P.s. Zijn mijn kaartjes aangekomen? :)

Reacties

Reacties

Britt Roelands

Ahh de dori-visjes ! Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt Ilona :)
Hoe is de crème brûlée daar eigenlijk? Die zul je vast al wel geproefd hebben als ware ervaringsdeskundige haha.
Have fun !
Liefs Brittje

ellie kools

Mooi verslag Ilona. Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet maar van het lekkere weer daar want hier ist inderdaad koud en herfstachtig.

ilona

Dankje ellie!
en nee britt, ik heb hier nog geen creme brulee op. Ik heb het nog nergens gezien! En wat mis ik de hagelslag zeg! Ik kom zeker een hoop hagelslag kopen als ik terug ben!

Laura

Mag ik je even vermelden dat je het ook best mag vertellen als er stomme dingen gebeuren? Ik wordt namelijk met de blog meer jaloers op je :P

Nee grapje natuurlijk, ik ben blij dat je het zo ontzettend naar je zin hebt!

Hoe ken je al die andere au-pairs dan? Ik bedoel, ik neem aan dat je ze via het bureau kent waar jij zelf ook aan verboden bent, maar het klinkt alsof jij iedere au-pair in Sydney en omgeving kent :P

Hoeveel uur moet je eigenlijk werken? Als ik dit lees lijkt het wel alsof je alleen maar vrije tijd hebt joh :)

Lief Laura

ilona

Nou Laura, ik ben verbrand, dat is niet zo leuk ;)
Ik werk gemiddeld 35 uur per week, dus dat is eigenlijk een gewone werkweek. Ik doe vooral veel leuke dingen in het weekend!
En heb je wel eens gehoord van het wonderbaarlijke Facebook? Die simpele website zorgt ervoor dat je ontzettend veel mensen leert kennen als je alleen in het buitenland zit.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :)

els* bullens

Ja, je kaartje heb ik gezien bij de badmintonclub! Verry nice.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active