ilonavanaert.reismee.nl

X-mas and birthday fun

Hallo allemaal!

Het is alweer een maand geleden sinds mijn laatste blog, sorry daarvoor! Ik heb in december niet heel veel boeiends meegemaakt. Vooral veel gewerkt, nieuwe mensen ontmoet en geprobeerd geld te besparen voor mijn reis. In het kort heb ik het volgende gedaan:

- Naar de Dutch shop in Smitsfield (45 minuten rijden). Daar hebben Manon en ik een broodje kroket kunnen eten en pepernoten kunnen kopen.

- Sinterklaas gevierd met vijf andere Nederlanders. Het plan was om een dobbelspel in het park te spelen, maar vanwege de regen zijn we in een Ierse pub gaan dobbelen.

- Naar Mockingjay part 1 geweest (of course!)

- Van de spit bridge naar Manly beach gelopen (3 à 4 uur lopen!)

- Malou is op bezoek geweest.

- Verschillende keren naar het strand met Jen en de kinderen. Ook hebben we twee kerstvieringen gehad, één op het kinderdagverblijf van Maxi en één bij Oscar en Mila.

En toen was het alweer de week van kerstmis. Iets waar ik elk jaar naar uit kijk, maar dit jaar voelde het wat vreemd. Het was midden op de dag 35 graden en 's avonds stormde het (voor de verandering..). 's Ochtends stond ik om kwart voor 9 in het huis om te helpen met alle voorbereidingen en om samen lekker te ontbijten. Opa en oma waren er ook. Na het ontbijt met croissants en jam, hebben we cadeautjes aan elkaar gegeven. De kinderen hadden de cadeau's van de kerstman al gehad, dus ze wisten dat deze cadeau's van mij en opa en oma af kwamen. Dat was wel leuk! Ik heb een prachtige strandtas, twee armbanden en een boek over Australië gekregen. 's Middags kwamen vrienden van Jen en Christian met hun kinderen. We hebben een toost uitgebracht met champagne en we konden 'genieten' van oesters. Een keer en nooit meer! Gadver!! Gelukkig waren er ook worstjes en garnalen om van te snacken. Hierna hebben we 'kriskringle' gedaan. Iedereen had voor 20 dollar cadeau's gekocht voor één persoon. Iedereen kreeg uiteindelijk dus één cadeau. Ik heb een soort reis dagboek gekregen, heel leuk! Maxi was zo blij met het cadeau dat ik voor hem had, dat ik een hele dikke knuffel en kus heb gekregen. Zo schattig! Na alle cadeau pret zijn we aan tafel gegaan en hebben we genoten van al het eten. 's Avonds hebben we nog een film gekeken en na 13 uur familie pret, was ik blij om weer terug te zijn in mijn appartement. Was ik vroeger ook zo vreselijk druk met Sinterklaas en Kerst? (vast wel..)

Tweede kerstdag kennen ze hier niet echt. 's Ochtends heb ik met de familie Kools een Skype sessie gedaan. Lekker chaotische en gezellig. 's Avonds heb ik bij Jen en Christian gegeten, de restjes van Kerst.

En toen was het alweer derde kerstdag! Rond een uur of 8 was ik al wakker, maar ik had nog niet echt zin om uit bed te gaan. Had ik dat maar wel gedaan, want om 10 uur werd ik wakker gezongen door Jen, Christian en de bubs. Ik schrok me een ongeluk! Maar wel heel leuk natuurlijk! We zouden in eerste instantie gaan lunchen bij de opera bar (bij het Opera House), maar Jen voelde zich niet lekker. Daarom hebben we een lunch thuis gedaan, waarbij ik een taartje kreeg met een sterretje erop. Nog een keer Happy Birthday en toen heb ik daar heel lekker van kunnen genieten. Ik heb van Jen en Christian trouwens een prachtig cadeau gekregen, ik mag de Harbour Bridge gaan beklimmen! Zoooo gaaf !!!

's Middags ben ik naar Manon en haar ouders gegaan (haar familie is op dit moment hier) en daar hebben we lekker gekletst en heerlijk gegeten (hoe vaak heb ik het woord eten al genoemd in dit blog :P?) Ons toetje was een ijsje bij de beste ijsmaker van Australië, yummie!

En toen was het alweer 28 december, nog 6 uur en ik zie mama en Kevin! Aaaaaahhh :D:D

Prettige jaarwisseling iedereen!

Reacties

Reacties

els*

Lieve Ilona, fijn dat je met de kerst toch een familiegevoel hebt gehad ook al was het jammer genoeg niet met je eigen familie maar je hebt denk ik een waardevolle aanvulling gegeven op het gezin daar! En een warme verjaardag, dat is toch eindelijk een keer gelukt! Hier hadden we een 3e kerstdag die wit was, wat iedere keer weer wonderlijk mooi is en vandaag vriest het nog een beetje met een heerlijk zonnetje erbij! Geniet straks maar van je mama en Kevin, het zal fijn zijn om hun echt te kunnen knuffelen! Een hele mooie jaarwisseling met alle mensen daar om je heen en een hoopvol 2015, liefs van Jozef en Els*. xxx

ome jozef en tante marian.

leuk Ilona dat je het zo naar je zin hebt daar .

nog gefeliciteerd met je verjaardag.
en geniet dadelijk nog samen met je moeder en kevin van de leuke dingen die je daar gaat doen.
verder wensen wij jullie nog een fijne jaarwisseling en een gezond 2015.

vr groet ome jozef en tante marian

tante annelies ome peter.

We hoorde van tante annemiek en ome johan dat je mama en kevin goed aangekomen zijn. Geniet nu maar lekker van elkaar,want de weken gaan sneller voorbij dan je erg in hebt. Nu kun je de leuke plekjes aan hun laten zien, want je hebt al het een en ander gezien.. samen een gezellige jaarwisseling en een gezond 20015. Vele groetjes van tante annelies en ome peter , toby en esther.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active