ilonavanaert.reismee.nl

Kampvuurtjes, possums and good fun

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden, wees niet bang, ik ben jullie niet vergeten hoor :) Ik maak alleen niet heel veel meer mee. Ik heb mijn gewone ritme hier, er gebeurt niet zo heel veel daar omheen. Ik werk, babysit, sport en doe leuke dingen met vrienden (wat vaak met o.a. Manon is). Zo ben ik in de laatste weken regelmatig op het strand geweest, heb ik 'friendsentine' gevierd (valentine with friends), ben ik naar de film geweest en zo nog wat meer dingen. Ik wil de komende weken gebruiken om lekker veel te sparen voor mijn reis, vandaar dat ik afgelopen weekend mijn laatste weekend trip heb gedaan. Samen met Manon, Ankie en Remie zijn we in een overvolle auto gestapt en zijn we naar Jervis Bay gereden. Dit gebied ligt op zo'n drie uur rijden van Sydney vandaan.

Eenmaal aangekomen hadden we in een klein half uur de tent opgezet (jaja, met vier meiden bij elkaar!). Remie had thuis al een heerlijke curry gemaakt, dus die hebben we bij ons eigen kampvuur opgegeten. Helaas waren we niet heel goed in het kampvuur gaande houden, dus zijn Remie en Ankie maar bij de buren om hulp gaan vragen. Zo gezegd, zo gedaan, binnen een paar minuten hadden we een prachtig vuurtje en de twee Australiërs die ons zo goed hebben geholpen zijn erbij komen zitten. Uiteindelijk gingen we om 4 uur slapen :)

De volgende dag hebben we lekker uitgeslapen, daarna zijn we naar een dorpje gereden en daar wat rondgelopen. Uiteindelijk zijn we bij het witste zandstrand van de wereld aangekomen! Het klinkt mooier dan het is, het is een gewoon strand maar dan net wat witter. Het was bewolkt die dag, ik had nog steeds een zonnebril nodig ;) Nadat we daar even zijn geweest, hebben we boodschappen gedaan en zijn we terug naar de camping gegaan.

Alle credits voor de heerlijke bbq gaan naar Manon en Ankie, de credits voor ons prachtig vuurtje gaan naar Remie en mij :) Ik lijk wel een pyromaan, maar ik heb echt heerlijk genoten van het vuurtje. Ik werd half gehypnotiseerd haha, zo heerlijk rustgevend!

Wat iets minder rustgevend was, was die nacht in de tent. Rond onze tent kwam af en toe wel eens een possum snuffelen naar eten, die jaagden we dan gewoon weg. Toen ik echter eenmaal bijna sliep, hoorde ik Remie naast mij roepen; 'die possum zit in de tent!'. Gadver! Wat is dat toch met die beesten? Eerst in Port Stephens, nu daar! Nadat we (oftewel Remie) de possum hadden weggejaagd, hebben we al het eten goed opgeborgen. Ik lag toch nog niet echt lekker, dus ik en Remie hebben geruild (held op sokken, haha). Even later hoorde ik wat geritsel, en ja hoor! Daar was die possum weer! We hebben alle spullen naar de auto gebracht en gelukkig kwam hij daarna niet meer terug.

Dat was dus mijn grote avontuur en mijn eerste keer (echt) kamperen! Mijn rug heeft er nu wat last van, maar na een nachtje goed slapen komt dat vast goed :) Ik heb een aantal foto's hier geplaatst.

Ongelooflijk dat ik over 20 weken alweer in Nederland sta!

X Ilona

Reacties

Reacties

Tim

Je hebt toch al wel vaker echt gekampeerd op het crazy cool kamp!

Ilona

Ja, maar daar liet ik jullie al het harde werk doen :D En toen heb ik steeds in een caravan geslapen. En het belangrijkste; hier had ik geen schreeuwende kinderen om me heen :)

tante annelies.

Leuke foto's. Zo maak je van alles mee.
Nog een fijne tijd,
gr. Tante annelies en ome peter.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active