ilonavanaert.reismee.nl

Nog 15 dagen...

Hallo daar!

Goed, daar gaan we dan, mijn allereerste blog! Dit blog schrijf ik om jullie een beetje op de hoogte te brengen van mijn plannen en om mijn blog te testen.

Over 15 dagen stap ik op Schiphol in het vliegtuig. Na 6 en een half uur vliegen, heb ik een stop in Dubai. Na ruim 3 uur stap ik in een Emirates Airbus richting Sydney, hierin zal ik bijna 14 uur mezelf moeten vermaken :).

Ik begin nu toch al best zenuwachtig te worden. Heb ik alles wel geregeld? Wat mag ik niet vergeten? Af en toe zou ik die hersenpan wel eens uit willen zetten, maar er zijn dan toch genoeg mensen die me eraan helpen herinneren dat ik binnenkort vertrek :). Het is heel leuk om alle reacties van anderen te horen. Inmiddels weten de meeste mensen wel wat ik ga doen en word ik bestookt met vragen als: Wanneer vertrek je? Voor hoeveel kinderen ga je zorgen? Wat moet je dan precies doen?

Dus bij deze alles nog een keer op een rijtje:

Ik vertrek op dinsdag 2 september (ja, ik mis corso dus..) om 21.30 uur. Ik land uiteindelijk in Sydney op donderdag 4 september om 5.30 uur. Ik ben ongeveer 24 uur onderweg (in de vliegtijden moet je ook rekening houden met het tijdsverschil van 8 uur). Op donderdag, vrijdag en zaterdag verblijf ik in een hostel in Sydney, hier heb ik oriëntatiedagen. Dan kan ik een beetje bijkomen van de reis en tijdens de oriëntatie kan ik een Australische bankrekening openen, een simkaart aanschaffen enzovoorts.

Op zaterdag 6 september kom ik aan bij mijn gastgezin. Ik weet nog niet precies wat ik in het weekend dan ga doen, want mijn eerste werkdag is maandag 8 september. In mijn eerste week is hun huidige au pair nog aanwezig, zij werkt mij in. Na een week vertrekt zij en zal ik mijn plaats innemen in het appartement boven de garage van het gastgezin.

Uiteindelijk zal ik gaan zorgen voor de drie kinderen en wat huishoudelijke taken op me nemen. Ik weet niet of mijn gastouders het prettig vinden als ik op internet informatie over de kinderen publiceer, dat moet ik nog even navragen. Als het mag, zien jullie vanzelf informatie en foto's verschijnen :)

Meer dan dit kan ik jullie eigenlijk nog niet vertellen. Ik laat alles maar gewoon over me heen komen, ik zie vanzelf wat mijn taken zijn en hoe ik me daar ga vermaken.

Voor nu is het bijna tijd om afscheid te gaan nemen in Nederland. Nog een weekje werken, een paar afscheidsfeestjes en dan is het tijd om te gaan. Als iemand nog tips heeft om verveling in het vliegtuig tegen te gaan heeft, bring it on!

Groetjes en liefs (nog) vanuit Achtmaal,

Ilona

Reacties

Reacties

Malou

Hee Ilona! Leuke eerste blog, wij spreken elkaar down under nog wel! Succes met de vlucht!

ellie kools

He Ilona, dat ga je gewoon super goed doen! En wij volgen je! Succes daar! Enne.....volg je eigen gevoel!

Sylvia

Hi Ilona,
Nou het is bijna zo ver voor je, nog 1 nachtje slapen! Spannend!! Ik zie je spoedig in Sydney, ik mag over 14 dagen dus ik ga ook beginnen met aftellen.

Goede vlucht en kijk maar lekker veel films en series in het vliegtuig, dan gaat de tijd zo voorbij. Vergeet geen eigen oortjes mee te nemen, dat helpt misschien ook nog wel tegen de luchtdruk?

Tot snel en good luck!

Corrie foesenek

Hallo ilona ik zit hier met oma aan de koffie en die
heel trots om te laten zien waar jij zit wens je daar veelgeluk en werkplezier
(voor ons een goeie oefening om aan de computer te wennen)
groetjes van oma en tante corrie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active